Köpvillkor

Köpvillkor – MagnaGaming


     1. Allmänt
Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från MagnaGaming via vår webbshop på magnagaming (www.magnagaming.se).
Med ”du”, ”dig” och ”kunden” avses den fysiska person som gör beställningen.
Med ”vi”, ”oss” och ”vår/vårt” avses MagnaGaming.
Butiken drivs på plattformen Shopify, men alla köpavtal ingås mellan dig och MagnaGaming, inte Shopify.
Genom att genomföra ett köp godkänner du dessa köpvillkor, vår Integritetspolicy samt vår Retur- och återbetalningspolicy. 


     2. Parter och kontaktuppgifter
Säljare:
MagnaGaming 
Adress: Domarebacken 16, 145 57 Norsborg, Sverige
E-post: support@magnagaming.se


     3. Åldersgräns
För att handla hos MagnaGaming måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. Genom att godkänna köpvillkoren intygar du att du är myndig eller har målsmans samtycke.


     4. Beställning och avtal
När du lägger en beställning i Butiken lämnar du ett köperbjudande.
Ett bindande avtal uppstår först när vi har:
          • emot din beställning,
          • godkänt den, samt
          • skickat en orderbekräftelse via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att avvisa, ändra eller annullera en beställning, exempelvis vid:
          • tekniska fel (t.ex. felaktigt pris eller lagersaldo)
          • misstanke om bedrägeri eller missbruk
          • andra omständigheter utanför vår kontroll.
          • Om vi inte kan godkänna en beställning kontaktar vi dig via den e-postadress eller det telefonnummer du angav vid köpet.

     5. Produktinformation och sortiment
Vi försöker alltid ge en så korrekt bild som möjligt av våra produkter, inklusive färger, specifikationer och bilder.
Observera dock att:
          • färger och utseende kan skilja sig åt beroende på skärm, enhet och inställningar,
          • produktsortiment, priser och kampanjer kan ändras utan föregående avisering,
          • vi förbehåller oss rätten att när som helst sluta sälja en viss produkt eller begränsa antalet per kund.

Eventuella felaktigheter, utelämnanden eller skrivfel kan rättas till i efterhand och vi förbehåller oss rätten att korrigera och uppdatera produktinformation.


     6. Priser, avgifter och kampanjer
Alla priser anges i SEK och inkluderar gällande svensk moms om inget annat uttryckligen anges.

I kassan kan tillkommande kostnader redovisas, till exempel:
          • fraktavgifter,
          • eventuella tull- eller importavgifter (vid leverans utanför Sverige),
          • andra avgifter som anges före slutfört köp.

Priset som gäller är det som visas vid beställningstillfället och som framgår av din orderbekräftelse.
Kampanjer, rabatter och erbjudanden gäller under begränsad tid eller så långt lagret räcker, om inte annat anges. Om villkoren för en kampanj avviker från dessa köpvillkor gäller kampanjvillkoren i första hand för det specifika erbjudandet.

     7. Betalning

Vi använder de betalningsmetoder som tillhandahålls via Shopify.
När du genomför ett köp intygar du att:
           • de betalningsuppgifter du lämnar är korrekta,
           • du är behörig användare av det betalningsmedel du anger,
           • ditt betalningsmedel har täckning för köpet.

Betalning behandlas normalt i samband med att du genomför beställningen. Vi påbörjar inte hantering av din beställning förrän betalningen har godkänts.

     8. Frakt och leverans
Leveranssätt och leveranstid
Tillgängliga fraktsätt och uppskattad leveranstid visas i kassan innan du slutför ditt köp. Leveranstiden kan variera beroende på:
           • vilket fraktsätt du väljer,
           • vart paketet ska skickas,
           • aktuell lagersituation, kampanjer eller hög belastning.

Angivna leveranstider är uppskattningar och inte garanterade.
Ansvar för förseningar
Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av:
           • fraktbolag,
           • tullhantering
           • händelser utanför vår kontroll (t.ex. strejk, naturkatastrofer, systemfel).

När varan har överlämnats till fraktbolaget övergår risken för paketet till dig.
Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid kan det gå i retur till oss. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift för hantering, returfrakt och administrativa kostnader för ej uthämtade paket.
     

     9. Ångerrätt och returer
     9.1    Ångerrätt i 14 dagar (EU)
Du har enligt EU:s konsumentregler 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan.
För att utnyttja ångerrätten måste:
            • varan vara i samma skick som du mottog den,
            • vara oanvänd,
            • ha alla lappar/tags kvar,i originalförpackning,
            • kunna uppvisa kvitto eller annan köpehandling.

     9.2 Så gör du en retur
För att begära retur kontaktar du oss på:
E-post: support@magnagamingse
Returer ska skickas till:
Returadress: samma som avsändare
När vi godkänt din returförfrågan:
            • skickar vi en returfraktsedel (om detta ingår i dina rutiner), samt
            • ger instruktioner om hur och var paketet ska skickas.
Artiklar som skickas tillbaka utan att retur först har begärts accepteras inte.
Vid frågor om returer kan du alltid kontakta oss på:
E-post: support@magnagaming.se

      9.3 Undantag – varor som inte kan returneras
Följande varor omfattas normalt inte av ångerrätt/retur:
           • anpassade produkter (t.ex. specialbeställningar eller personligt tryck)
           • digitalt innehåll som levererats elektroniskt (om nedladdning/åtkomst har påbörjats med ditt samtycke),
           • andra varor där detta tydligt framgår i kassan eller produktinformationen.
Vi accepterar inte returer av farligt gods, lättantändliga vätskor eller gaser. Om du är osäker på om din produkt kan returneras – kontakta oss innan du skickar tillbaka något.
Rea-varor och presentkort är normalt inte återbetalningsbara, om inget annat anges.

       9.4 Byten
Vill du byta till en annan vara gör du så här:
           • Begär retur av den artikel du har.När returen är godkänd och hanterad lägger du en ny beställning på den artikel du vill ha.

       10. Reklamation (fel på vara)
Om en vara är felaktig enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera den.
Kontrollera alltid din beställning när du tar emot den. Kontakta oss så snart som möjligt om:
           • varan är skadad,
           • varan är defekt,
           • du fått fel artikel,
           • något saknas i leveransen.
Maila oss på support@magnagaming.se och bifoga:
           • ordernummer,
           • beskrivning av felet,
           • gärna bilder på skada/fel.

Vi följer gällande svensk konsumentlagstiftning och åtgärdar felet genom t.ex. omleverans, prisavdrag eller återbetalning beroende på situation.

      11.    Återbetalningar
När vi har tagit emot och kontrollerat din retur meddelar vi dig om den har godkänts eller avslagits.
           • Vid godkänd retur återbetalar vi beloppet till din ursprungliga betalningsmetod inom upp till 10 arbetsdagar.
           • Tänk på att det kan ta extra tid innan banken eller kortutgivaren behandlar återbetalningen.

Har det gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur utan att du sett pengarna på kontot?
Kontakta oss då på support@magnagaming.se.

       12. Personuppgifter (Integritet)
När du handlar hos oss behandlar vi dina personuppgifter enligt vår Integritetspolicy.
Här beskrivs bland annat:
           • vilka uppgifter vi samlar in (t.ex. namn, adress, e-post, betalningsinformation),
           • för vilka ändamål vi använder dem (orderhantering, support, marknadsföring, säkerhet m.m.),
           • dina rättigheter (t.ex. rätt till tillgång, rättelse och radering).

Du hittar vår fullständiga Integritetspolicy här: www.magnagaming.se/integritetspolicy
Eftersom Butiken drivs på plattformen Shopify behandlas vissa uppgifter också av Shopify. Mer information finns i Shopifys egna integritetspolicy som vi länkar till i vår Integritetspolicy.

      13. Konto och säkerhet
Om du skapar ett konto i Butiken ansvarar du för att:
           • uppgifterna du lämnar är korrekta,
           • hålla ditt användarnamn och lösenord hemliga,
           • inte dela dina inloggningsuppgifter med någon annan.

Du är ansvarig för alla aktiviteter som sker via ditt konto till dess att du meddelar oss att det kan ha blivit komprometterat.

      14. Immateriella rättigheter
Allt innehåll i Butiken (t.ex. logotyp, texter, bilder, grafik, design, produktnamn) ägs av MagnaGaming eller våra licensgivare och är skyddat av upphovsrätt och andra immaterialrättsliga lagar.
Du får inte:
          • kopiera, sprida eller använda vårt innehåll i kommersiellt syfte utan skriftligt tillstånd,
          • använda våra varumärken eller logotyper utan godkännande.

      15. Begränsning av ansvar
I den utsträckning som svensk lag medger ansvarar vi inte för:
          • indirekta skador, följdskador eller utebliven vinst,
          • skador orsakade av omständigheter utanför vår kontroll (force majeure),
          • felaktig användning av produkterna.

Vår totala ansvarsskyldighet för eventuella krav är begränsad till det belopp du har betalat för den aktuella beställningen, om inte annat följer av tvingande konsumentlagstiftning.

       16. Ändringar av köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa köpvillkor.
Den senaste versionen finns alltid publicerad på denna sida och gäller från det att den publiceras. Vid större ändringar kan vi informera dig via e-post eller i samband med ditt nästa köp, om det krävs enligt lag.
Genom att fortsätta handla i Butiken efter att villkoren ändrats accepterar du de uppdaterade villkoren.
       

       17. Tillämplig lag och tvist
På dessa köpvillkor och alla köp via MagnaGaming tillämpas svensk lag.
Tvister försöker vi i första hand lösa i dialog med dig. Om vi inte kommer överens kan du vända dig till: 
         • Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, eller
         • motsvarande tvistlösningsorgan i det land där du bor (inom EU).

Du har även möjlighet att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning (ODR).
18. Kontakt
Har du frågor om dina köp, leverans, returer eller dessa köpvillkor?
Hör av dig till oss:
MagnaGaming
E-post: support@magnagaming.se
Adress: Domarebacken 16, 145 57 Norsborg, Sverige